Windows Khronos Group Vulkan 1.0 API

lenwe

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29 Marzo 2007
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Estimados hoy se lanza la API gráfica multiplataforma Vulkan.

"one ring to rule them all"...


February 16th 2016 – San Francisco – The Khronos™ Group, an open consortium of leading hardware and software companies, announces the immediate availability of the Vulkan™ 1.0 royalty-free, open standard API specification. Vulkan provides high-efficiency, cross-platform access to graphics and compute on modern GPUs used in a wide variety of devices from PCs and consoles to mobile phones and embedded platforms. This ground-up design, complementing the OpenGL® and OpenGL ES™ 3D APIs, provides applications direct control over GPU acceleration for maximized performance and predictability with minimized CPU overhead and efficient multi-threaded performance. Multiple Vulkan 1.0 hardware drivers and SDKs are available immediately for developers to begin creating Vulkan applications and engines. More information on Vulkan is available at https://www.khronos.org/vulkan/.

“We are extremely pleased at the industry’s rapid execution on the Vulkan API initiative. Due to Vulkan’s cross platform availability, high performance and healthy open source ecosystem, we expect to see rapid uptake by software developers, far exceeding the adoption of similar APIs which are limited to specific operating systems,” said Gabe Newell, co-founder and managing director, Valve.



Especificaciones Vulkan 1.0
https://www.khronos.org/news/press/khronos-releases-vulkan-1-0-specification

Drivers Vulkan para AMD Radeon
http://support.amd.com/en-us/kb-art...sionGUID=55135278-8c23-3d23-bc21-8a45d9d9edd8

Drivers Vulkan para NVIDIA

http://gpuopen.com/tag/vulkan/

https://community.amd.com/community...on-gpus-are-ready-for-the-vulkan-graphics-api

https://www.youtube.com/user/AMDDevCentral


PRIMER BENCHMARK QUE COMPARA VULKAN CON DX11 Y OPENGL

Vulkan-API-Benchmark.png


http://www.computerbase.de/2016-02/vulkan-erste-benchmarks-der-neuen-api-in-talos-principle/
 
Última modificación:
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4 Marzo 2005
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Ojalá que logre más respaldo de los desarrolladores de juegos que lo que tuvo OpenGL en los últimos años.
Creo que más allá de los resulados gráficos y redndimiento que se pueda obtener con el API, tambén influye la dificultad o facilidad para trabajar con él.

Bueno, sin olvidar la posición dominante que tiene Microsoft en el mundo de los PC, que se manifiesta en cosas como juegos exclusivos para Windows 10, quizás con cuánta plata metida en el desarrollo sólo para conseguir eso, como el próximo Quantum Break.
 
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juless

Walking
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11 Marzo 2011
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Se dice que con esta API será mucho mas fácil portar los juegos provenientes de Windows (con directx) a otras plataformas, sin perder la calidad gráfica, lo cual seria un gran beneficio para steam/linux y mac.
 
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dertio.barcos

Dragon Trainer
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10 Noviembre 2014
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Eso me recordó a la época de las voodoo 3d cuando Windows no implementaba el directX

Si tiene suerte llegará con un par de juegos y si no pasará lo mismo que openGL que demoró harto para ser parte del estándar gráfico

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